VIVE DIEU, SAINT AMOUR

CHTĚLI BYSTE VYDÁVAT VLASTNÍ ČASOPIS?

22. července 2007 v 12:27 |  Můj malý časopis
CHTĚLI BYSTE VYDÁVAT VLASTNÍ ČASOPIS?
REDAKCE JE ZÁKLADEM
ČÁST 1
Nejde mi o místnost, ale o tým zabejčených nadšenců čili novinářů, kteří se nebojí nést svou kůži na trh. Nebojí se usednout za psací stroj, osobní počítač nebo jen tak s tužkou a papírem a své názory nebo podněty ostatních lidí "hodit na papír". Kdo se chce stát "veřejnou drbnou!", která se řídí etickým kodexem novinářů. Přitom je zcela jedno, zda jde o profesionálního novináře nebo koníčkáře, který to dělá pro potěšení. Jde o slova, která se stávají zbraní. Slova, jenž musí být co nejobjektivnější, nejpravdivější a nic nezakrývají. Osobou, která nejvíce nese svou kůži na trh je šéfredaktor nebo odpovědný redaktor. Ten má být záštitou redakčního kolektivu, má jej řídit a musí znát "pravidla hry novinařiny". Šéfredaktor za vše odpovídá, on staví redakční tým, vybírá dopisovatelské příspěvky, určuje jednotlivé redaktory k jejich zpracování, navrhuje grafikovi úpravu, kopíruje materiál, atd.
JAKÉ BY MĚLO BÝT TAKOVÉ OPTIMÁLNÍ SLOŽENÍ REDAKCE:
1. Šéfredaktor - odpovědný za obsah, vydávání, distribuci a periodiku
2. Redaktoři - vedoucí jednotlivých rubrik, kteří šéfredaktorovi odpovídají za jednotlivé rubriky a stránky
3. Stálí dopisovatelé mají různé návrhy a názory. Oni doplnují, zpestřují nápln periodika
4. Grafik - nebo-li technický redaktor, který již hotové materiály láme do stránek
5. Korektor - nebo ten, kdo všechny materiály musí přečíst, opravit a navrhnout "slovoslednou" korekturu
6. Recipienti, čtenáři - pro ně píšeme a vydáváme časopis. Pro ně se lopotíme, sháníme nejžhavější informace, jejich názory nás zajímají, jejich připomínky jsou studnicí poznání. Ty musíme potrápit, bombardovat je a chtít od nich jejich názory a návrhy. Oni jsou motorem naší práce.
MALÝ SLOVNÍČEK:
Autorský Arch:
_ Je měrná jednotka rozsahu rukopisu /36 000 tiskových znaků/ u básní 620 veršů
Plánovací arch papíru:
_ Je měrná jednotka pro výpočet a plánování spotřeby /arch formátu A1 - 610x860mm=0,5246m/
Autorizace
- Zmocnění autora k nakládání s jeho dílem stanoveným způsobem za odměnu
Autorské právo
- Je ve své podstatě formou práva občanského a jeho pramen je formou práva a dílem literárním, vědeckém a uměleckém. Upravuje nám vztahy mezi autory a organizacemi.
JMÉNO - NÁZEV ČASOPISU
Možná, že si někteří pomyslí:" To je hračka! Nám je to už nyní jasné!" Ale … Opak je pravdou.
Najít krátký a výstižný název pro svůj časopis je opravdu "makačka". Nejlepší je jedno slovo, které konkrétním čtenářům něco říká, které jej oslovuje a dokáže ostatní možné recipienty zlákat. Velké časopisy, než začnou, tak vyhlásí anketu nebo soutěž kde sdělí zaměření časopisu a potom nechají na možných budoucích čtenářích,reklamních agenturách, textařích, graficích, psycholozích apod., aby se "zapotili".
V našem případě toto leží na redakci. Nejlépe je najít název, který ještě není a vystihuje naši náplň.
Také můžeme navázat na nějakou tradici, tradici nějakého regionálního zaniklého časopisu. Možností je mnoho, ale podceňovat název aneb jméno časopisu je nezodpovědné. Dobrých, ale i špatných názvů je mnoho. Ale my bychom chtěli něco…, co opravdu přitáhne a přitom nejlépe vypoví o zaměření našeho časopisu.
!Hlavní je nekopírovat ostatní. Vymyslet něco nového. Něco, co by nám zaručilo čtenáře.
RUBRIKY
Každý solidní časák má stálé rubriky. Jsou to takové majáky na cestě nekonečným mořem novinové tématiky. Ale používejme je rozumně.
Přerubrikování je také "zrůdné".
Jak je nazvat? Rubriky by měly obsahovat hesla, krátké titulky, ilustraci velmi krátkou - nejlépe složeninu dvou slov se spojkou nebo jedno slovo.
Malý SLOVNÍČEK

Barevný tón

Základní vlastnost barvy (tiskové) vedle čistoty a jasu, kterou můžeme vyjádřit vlnovou délkou spektrální barvy (modré, červené, žluté,zelené, fialové, oranžové, kaštanové, citrónové a olivové), ležící v barevném trojúhelníku na spojnici dané barvy s místem barvy bílé, které je v těžišti trojúhelníka.

Barva

Je zrakový vjem a jako takový hraje v typografii významnou úlohu. Barvy vyvolávají pocity, představy, působí obvykle emociálně(působení na cílové skupiny,budování image). Podle průzkumu je nejvýraznější černé pásmo na bílém podkladě, modré na bílém, černé na žlutém, zelené na bílém.

Barevný tisk

Tisk pestrými tiskovými barvami bez ohledu na jejich počet.
Barvotisk
Tisk polotónových obrazů přesným soutiskem základních, popřípadě dalších doplňkových barev.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pa-či Pa-či | 27. října 2008 v 16:02 | Reagovat

Myslím, že k tomu není co dodávat. HEZKé

2 denazur denazur | E-mail | 13. prosince 2008 v 12:54 | Reagovat

Souhlasím, je to velice pěkně sepsáno :-)

3 aaaja aaaja | 24. května 2009 v 15:05 | Reagovat

v poho článek

4 hudebni-skladatele hudebni-skladatele | 20. února 2012 v 14:37 | Reagovat

hezký článek

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama